Sunday, July 31, 2005

norbergfestival v6.05

Sitter nyduschad och nyrakad efter min hemkomst från årets version av Norbergfestivalen. Orkar inte gå in på festivalandet för mycket, men det var nog rätt så typiskt: Lyckas se tre band på tre dagar varav första dagen är en stor minneslucka från klockan fem på eftermiddagen, inget band andra dagen och två den sista.

Festivaldoften är nästan klassisk. Den kommer då man första morgonen tar sig ur tältet och vältrar sig ut på den fortfarande nattfuktiga partyplatsen. Man känner utspilld öl stiga upp ur gräset tillsammans med den ökande markhettan. Ligga ner är inte att rekommendera då odörerna blir allt för kraftiga. Kroppslukter blir inte en ingrediens förrän man vaknar tredje dagen, men den lyckas ofta hålla sig i bakgrunden och tror att man faktiskt luktar rätt så fräscht. Att tvätta sig för noggrant (våtservett är ok, och tshirtbyte, och tandborstning) är uteslutet. Näsan anpassar sig förvånansvärt bra till festivalstanken och så länge man inte skapar en för ren egenlukt håller man sig näst intill immun. Det är först när man tar sig från tältet och festivalområdet och in i tidigare ej kontaminerade diton (som nya bilar) då man känner hur jävla ruttet ens byxor faktiskt doftar.

Det här året hade jag lovat ett ex att ta med mig några Comme des Garçons-parfymer åt henne att lukta på. Finns inte så mycket mer att säga om det, förutom att hela mitt camp sprang runt och doftade ljuvligt av Odeur 71 från 2000, fortsättningsdoften på Odeur 53, som sägs bygga på dofter som tonern från en kopiator, het metall, bläck, björk, hyacint med mera.
-----
Undersökningen från förra inlägget visade sig vara ett kraftigt misstag. Jag kände mig bara billigt äcklig efter det genomförda provet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home