Wednesday, August 17, 2005

å din bov!



Och ungefär när ska jag lära mig? 300 kronor är ganska exakt vad jag har kvar denna månad och ändå sitter jag och beställer en parfym från USA i skrivande stund. Hur illa är det egentligen, eller bara roligt? Än värre är väl kanske att jag sällan luktat på parfymerna jag beställer. Grisen i säcken varje gång. Har ju egentligen ingen aning om hur den jag införskaffar nu är, förutom att den ska vara sjukt speciell. Och jag väljer damvariaten (Eau de Perfum dessutom, istället för Eau de Toilette som också finns i damtappning) framför herrditon. Jag vill ha läder och blommor!

Namnet: Bandit från Robert Piguet
----------
Jag har länge funderat på vad det är för parfym som Audrey Horne använder och i dag slog det mig! Det måste ju vara Banditparfymen helt klart! I alla fall att döma av de beskrivningar jag läst av doften. Den verkar i alla fall kunna matcha hennes karaktär ypperligt. Men antagligen är det väl en classy Chanel eller möjligen en tokigt komplex rosdoft.

Agent Cooper berömmer hennes parfymval en gång när han äter frukost på The Great Northern men tyvärr kommer det aldrig något svar från Audrey. Sen börjar hon ju arbeta vid parfymavdelningen på sin fars varuhus och chansen att hon då byter doft känns överhängande. Jag kan bara surt konstatera att det kommer jag aldrig få veta. Ett mysterium lika stort som något annat i Twin Peaks. Å vad jag vill lukta på hennes hals!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home