Thursday, August 18, 2005

avundsjuka 1.0

Jaha, fick precis ett samtal från min vän Peter. Misstänker att han i princip tog upp telefonen och ringde samtidigt som butiksdörren till C/O Stockholm slog igen och hamnat ute på Götgatan igen. Herr Peter hade tydligen precis varit och doftat sig genom hela deras sortiment med Comme des Garçons-parfymer! Och här sitter jag oduschad försenad till en tvättid på Fabriksgatan i Örebro...

Av personalen fick han veta att Odeur 53 och 71 är på utgång. Skynda köp säger jag. Av de dofter Peter testade föll han hårdast för några i nya Syntheticserien: Soda samt Garage har jag för mig han sa. Och så gillade han Calamus från Leavesserien. För min del ligger den beställd och väntar på mig i en lägenhet i Brooklyn. Sen nämnde han en för mig helt ny doft som nu måste undersökas, Scent Intense från Costume National.

När jag tjöt ut min sotisvånda skrattade Peter lite hånfullt. Avundsjukan är enorm.

Peters blogg Autumn '66
----------
Läste precis ett inlägg på Basenotes forum angående den kommande parfymen från Jean-Paul Gaultier, Gaultier2. Nu är det så att jag visserligen inte ser på Le Male med blida ögon, men personen i fråga hade fått provdofta redan nu (kommer i oktober) och den påminde tydligen en hel del om tjejversionen plus att där fanns mycket tuggummidoft över den. Hur mycket jag än hatar Le Male så kan jag inte hjälpa att vara nyfiken när tuggummi nämns. Men man kan väl ge sig fan på att den blir lika äckelpopulär som Le Male.

Gaultier2

1 Comments:

Anonymous Johan Storhed said...

Le Male har jag nu haft under 1 år och tycker att det är en okej doft, äckelpopulär låter kanske lite hårt. Guerlain har annars ett rätt så bra sortiment, så det är bara att kika. Förresten, om ni vill jämföra priser, här ett tool som jag hittade på nätet: http://www.parfymprisguiden.se de har sådär 4-5 parfymbutiker inlagda

8:51 AM  

Post a Comment

<< Home