Monday, October 03, 2005

prover

Vissa människor växer det garanterat änglavingar på och numer tror jag på en inneboende godhet hos folk. I dag kom nämligen ett paket från USA som egentligen skulle innehålla ett 10 ml prov på Agent Provocateur EdP, men visade sig innehålla 25 ytterligare småflaskor från diverse parfymhus. Nu har jag ett stort fång dofter att vandra genom som jag antagligen annars inte skulle ha kommit i kontakt med så fort, helt underbart. Några utvalda namnkunniga jag är sjukt nyfiken på är Guerlain Habit Rouge, Creed Angelique Encens, Etro Magot, Shiseido Feminite du Bois, L'Artisan Parfumeur Bois Farine och MPG Ambre Precieux.

Besviken på att Kicks i Örebro ännu inte fått in Galutier² köptes istället Gucci Pour Homme. En måstedoft jag är glad av att äntligen ha i min ägo. Matkassan har blivit oroväckande skral så här tidigt på månaden. Gucci PH är till en början skrämmande maskulin men övergår rätt snabbt till sin underbart kryddiga trä- och blyertsdoft som sedan håller sig så, något sötade av vanilj. Det här måste vara en av de bästa herrdofterna från ett designerhus.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home