Friday, October 21, 2005

te

Stressen växer sig större över att aldrig ha nog med koll varje gång jag ser någon skiva bli slutsåld, eller som nu, parfymer som går i graven. Comme des Garçons lägger ner sin första serie Leaves.

Jag försöker bygga upp små riktlinjer och doftprojekt för att inte irra runt helt utan mål vad gäller botaniserandet av parfymer och strävan mot att bli en fullfjädrade perfumista. Kommande projekt har varit att nosa upp en mängd dofter som alla bygger kring någon form av tenot. Tea, som återfinns i just Leavesserien, ska vara en rendering av det underbart rökiga teet Lapsang Souchong. I och med att jag hitills svalt allt Comme des Garçons erbjudit tvivlar jag på att Tea blir en besvikelse. Med bara dagar kvar till löning kollar jag dagligen in Luckyscent för att se om de fortfarande har kvar sina flaskor. Panik panik!

Utbudet har ännu inte genomgått en ordentlig undersökning vad gäller dessa tedofter, men kvar på listan finns Tea for Two av L'Artisan, Bvlgari Red Tea (som inte kommit ut än), Annick Goutals Eau du Fier. Hitintills testade är Comme des Garçons - Nomad Tea och Bvlgari Black. Det lär ju finnas fler och finns det någon som läser detta får ni gärna tipsa.

4 Comments:

Blogger Joakim Sandström said...

Är det sånt här du är intresserad av alltså?

1:20 PM  
Blogger Martin said...

Concord: Haha, härligt! Någon tedoft fann du alltså inte?

joakim s.: yupp! musik är det ju ändå så många som skriver bra om redan :)

3:18 PM  
Blogger Joakim Sandström said...

Bra sagt! Finner armani black code nåd hos dig?

2:17 PM  
Blogger Martin said...

jag tror faktiskt inte att jag provat den ordentligt än, har kanhända provat den på pappersremsa men minns ingenting av den.

11:34 PM  

Post a Comment

<< Home