Thursday, October 06, 2005

gaultier²

Första intrycket: Rosa tuggummi och väldigt lik Jean-Paul Gaultiers damdoft Classique, men en smula nedtonad och inte lika blommig. Mint slår emot i början och finns kvar rätt länge. Efter en stund dyker det upp en något pepprig eller möjligen träig ton som håller sig i bakgrunden. Tuggummidoften som är snarlik ett tuggummi som fanns att köpa på tub förr (finns kanske fortfarande, men jag har bara smakat då min bästa barndomskompis Martin hade med sig åt mig från sin semester på franska rivieran någon gång på 80-talet. Fan vad avundsjuk jag var på de där utomlandssemestrarna förresten), får mig även att tänka på något luktsudd jag hade på mellanstadiet. Faktum är att hela doften i sig är lite smutsig och grumlig och påminner möjligen mer om pennfodralet luktsuddet låg i än själva suddet i sig.

Hemma från jobbet, nyduschad och med nypåsprutad doft på kroppen märktes en svag, god doft av nagellack precis i början. Det som kändes lite smutsigt och träigt påminner lite mer om mandelmassa än skitigt pennfodral. Den gillas i alla fall och i morgon ska den lilla matkassa som finns kvar halveras. Har ett prov kvar som antagligen blir oanvänt då jag köper doften i morgon. Är någon nyfiken är det bara att höra av sig så skickar jag (martin at twisterella.com).

----------

Det var en dyr liten sate! 20 ml kostade 365 kronor. Visserligen är det en EdP... Kommer man se en ökning i mängden EdP:er med en inriktning på män snart kanske? Det vore fan på tiden hur som helst. Nog för att överdosering kommer förekomma, men övning ger väl färdighet. Men varför skulle män inte vilja ha en doft som håller läng(r)e i jämförelse med flytkigt rakvatten?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home