Saturday, September 08, 2007

divine - l'homme de cœur

Kylig som ett blyertsstreck, men mjuk som en ren kashmirtröja. Så välkomnas du av parfymhuset Divines ena herrdoft, L'Homme de Cœur.

Irisen tar vid direkt vid applicering och för tankarna till blyerts som smulats mellan fingrarna, effekten är slående. Kvanne och enbär finns även de med från starten och värmer upp den svala irisen något. Sandelträet i botten av doften noterade jag inte till en början, utan verkar finnas med för att bidra till den oändligt mjuka karaktären. Det fungerar.

Om jag inte känt till tillverkarens intentioner, hade jag lätt kunnat ta den för en damdoft. Men detta är det fina i kråksången; feminina dofter åt män gör ofta underverk -- så även denna!

Med spänning väntar jag på en tredje Divinedoft för mannen, då de med dessa lyckats sätta nya gränser och näst intill utföra stordåd (särskilt i jämförelse med de hyfsat traditionella damdofterna i deras arsenal)! Så här kreativa herrdofter möter man sällan, men det är lika glädjande varje gång.

Divine

2 Comments:

Blogger Rexxie said...

Jag beställde 10 små parfymprover från luckyscent.com förra hösten och l'homme de coeur är min absoluta favorit bland dem tätt följd av Keiko Mecheris Oliban.

7:32 PM  
Blogger Viktorov said...

Alltså, L'Homme de cœur är helt outstanding. Homme Sage är ju inte ens i närheten. I love it!

1:38 AM  

Post a Comment

<< Home