Wednesday, March 14, 2007

le labo i paris

Det amerikanska och, åtminstone på pappret, hyperintressanta huset Le Labo har äntligen slagit upp portarna i Europa. Inte en dag för tidigt! På vissa plan verkar männen bakom så ytterst sympatiska att jag vill ha dem som kompisar, men å andra sidan har de varken webshop eller (förrän nu) någon som sålt dem på rätt sida atlanten. Dessutom släppt två nästan löjligt limiterade dofter som bara återfinns i en enda butik, i en enda stad och inte tusan går det att ringa dem och beställa, nej nej, du ska vara på plats. Den sortens oåtkomlighet går förbi elitism och hamnar någonstans i absurdum. Men vänta, jag skulle ju vara glad och inte gnissla så mycket tänder. Sedan i måndags finns Le Labo äntligen inhysta på inte helt obekanta Colette. Ännu en (dyr) anledning att besöka Paris.

Info från Octavian på 1000fragrances.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jaha, tack så mycket. Ytterligare en fet anledning till att tycka j*vligt synd om mig själv för att vi bokade vårens parisbiljetter med FlyMe.

/Julia

2:12 PM  
Blogger Solander said...

Jag tycker att de verkar rätt dryga och pubertalpretto jag, av hemsidan att döma alltså, vet inget mer än så. Har testat Patchouli och Labdanum/Ciste och tyckte både var i sötaste laget även om det absolut inte är något fel på dem. Men jag hade kanske förväntat mig något lite mer utmanande och edgy än mjuka, söta, fylliga orientaler... Även om Patchouli har en intressant tjär/röknot.

11:39 PM  
Blogger Martin said...

Jag vet inte var jag fått att jag tycker de verkar så sympatiska från, måste vara någon intervju eller liknande jag läst :)

Som sagt, på pappret verkar de intressanta... Har inte riktigt vågat höja mina förhoppningar om hur de faktiskt är.

11:49 PM  
Blogger Unknown said...

Lite offtopic kanske, men jag läste i nått av dina inlägg att du hade beställt ifrån Serge Lutens trots att Swe inte finns bland mottagar länderna. Får man fråga hur du gick tillväga?

4:07 PM  
Blogger Martin said...

nikolaj: Det är bara att beställa som vanligt, men skriv ett mail till dem samtidigt som fixar de det åt dig. Har ingen aning om varför de inte uppdaterar listan istället, men det går bra att beställa till Sverige.

11:47 AM  

Post a Comment

<< Home