Sunday, November 20, 2005

john galliano

En vänlig man från Japan delade med sig av sin flaska The Essence of John Galliano rumspray från Diptyque åt mig. Tanken att spruta på sig något ämnat åt ett rum känns väl en smula främmande, men det jag läst om doften innan har fått mig nyfiken. Dessutom är den billigare än Diptyques parfymer...

Här finns ingen direkt utveckling av doften, vilket kanske är förståeligt eftersom den inte är ämnad som parfym, utan den luktar ungefär likadant: Helt underbar rökelsedoft blandat med doften av en brasa i öppna spisen. Precis som Comme des Garçons Zagorsk ska den framkalla doften av rysk kyrka, med den rökelse som bränns där. Misstänker att den träffar väldigt rätt för de minnesbilder jag får fram är från en semester Israel och de kyrkor och synagogor jag besökte där.

Ska väl inte säga att jag är besatt av träiga rökelseparfymer, men det är inte långt ifrån. Det jävliga är att jag sällan hittar tillfällen då jag vill använda dem, de får liksom ingen plats i mitt vardagliga parfymliv. Tror dock att John Galliano kommer komma att få lite cirkulation på kroppen ändå, annat än enbart hemma. Den håller sig rätt snäll och sticker inte i näsan som vissa med rökelse kan göra. Ligger nära kroppen som får en jävligt gosig huddoft. I wanna snuggle!

2 Comments:

Blogger Martin said...

Ah fanken. Jag hittade en sida som säljer doften för $40 vilket jag tycker är sjukt överkomligt. Vet dock inte hur stor den flaskan är.

11:25 PM  
Blogger peter said...

Martin.
Om du nån gång ska raka dig. Köp Decleor Rasage Expresse shaving gel. Underbart dryg. Pepparmintsextrakt. Låt den sitta på huden ett par minuter innan rakning. Underbart resultat.

Förresten så köpte jag Gucci Pour Homme på flygplatsen. 350 spänn för 50ml + lite schampoo + lite deo. Hatar egentligen giftpacks men de hade bara det.

2:08 PM  

Post a Comment

<< Home