Tuesday, January 31, 2006

dofter i drömmar

Två gånger på kort tid har parfymdofter kommit till mig i drömmar. Den första minns jag inte riktigt längre, men jag nämnde det i alla fall för min flickvän när jag vaknade. Den andra hade jag i natt. Låg och sov på tredje våningen och vaknade till av någonting som hördes nere på gatan. Jag drog in lukten av sommarnatt och kände en distinkt parfymdoft. Först tänkte jag av någon anledning Chanel N°5, men ändrade mig snabbt till Yves Saint Laurent Opium. Doften låg där väldigt tydligt och kom på mig själv med att i drömmen tänka att det ju är förvånande att trots mitt sovande tillstånd som känner jag dofter så tydligt.

Kan man verkligen förnimma dofter i en dröm? Vissa säger sig drömma i färg, medan andra hävdar att det måste vara en omöjlighet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home