Tuesday, January 24, 2006

lorenzo villoresi musk

Efter den inledande bekantskapen med doften via ett litet prov på 1ml kom jag fram till några saker som gjorde att jag tvekade inköpet. Även om jag älskar doften, hur skulle den passa in med mina övriga parfymer? Skulle den komma att bli för tung eftersom den var otroligt kraftfull redan i de små precisa doser från provet? Användarvänligheten? Spelar de här sakerna ens någon större roll för mig? Svaret blev väl ett nej till slut, det spelade ingen större roll.

Den sticker definitivt ut från de andra dofterna jag har. Tung och nästan lite ogenomtränglig viberar den över huden, tack och lov inte så kraftfullt som jag befarat. Lorenzo Villoresis Musk är en sammetslen men tokmörk blomdoft, en ros doppad i mysk och sandelträ. Den känns helt sjukt elegant, men verkligen inte utan bett. Stora blå sammetsdraperier och en man i kostym är den eviga associationen i skallen. Av någon anledning är det alltid den läskiga gubben i filmen Pi, han som förföljer protagonisten och sjunger i tunnelbanevagnen, som bär kostymen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home