Wednesday, April 26, 2006

shiseido feminité du bois 2

Glömde bort en rafflande del i historien om min nyvunna flaska. Efter köpet gick vi vidare till Gina Tricot där jag snabbt inhandlade en redan utprovad grå kofta, sprang därifrån vidare för att köpa jeans. Väl inne i nästa provhytt på ett annat köpcentra frågade E var jag gjort av påsen med Feminité du Bois...

Den var inte där! Jag var hundraprocentigt säker på att den lilla påsen lagts ner i en större. Jag minns med definitiv säkerhet att jag hörde klonket från flaskan då jag ställde ner påsen på golvet inne på Gina Tricot. Hade jag lite småpanik i parfymbutiken över att inte få tag på flaskan var det ingenting jämfört med vad jag kände då jag helt plötsligt förlagt den på okänt ställe! Snabbt fånget, lätt förgånget eller hur säger man? Med springande fötter bort mot Gina Tricot tyckte jag mig enbart känna stora moln av Feminité du Bois i luften och för min inre syn låg flaskan krossad mot en gatsten.

Tack och lov fanns den i säkert förvar under disken på Gina Tricot, vilket på något sätt känns som ett under då provhytterna var täta med folk. Ärligt folk finns kanske fortfarande kvar? Jag sparkade mig själv ett antal gånger på smalbenet, för att lära mig till nästa gång. Ja jag säger då det, som mormor skulle ha sagt.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har upplevt liknande situationer några gånger, eftersom jag är en virrpanna. Alltid lika kallsvettigt. Tur att du fick tag på den igen.

Sedan du tog upp Feminité du Bois här har jag använt den lite igen, och jag har till och med börjat bli riktigt fäst vid den. Hmm...jag vet ett par ställen här i Göteborg - Grand och Kicks - där de också har den som visningsexemplar....man kanske skulle kopiera idén och göra ett försök.

11:11 AM  
Blogger Chris said...

doft att döda för. kanske idé för nytt parfymmärke? dödsdoften... na.

1:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Uppdaterar lite här: Åhléns i Göteborg har några flaskor kvar. 50 ml för 580:- och parfymen (15 ml?)för runt 390...tror jag att det var. Inga visningsex sålda där ännu, alltså.

12:31 AM  

Post a Comment

<< Home