Tuesday, November 28, 2006

narciso rodriguez for her edt



Efter flera personers tjat om hur snarlik Narciso Rodriguez For Her EdT är Sarah Jessica Parkers Lovely, samt hur väl den skulle fungera på en mans hud, kände jag mig nödgad att prova själv. Dofternas relation till varandra är slående, men olikheterna är minst lika uppenbara.

For Her framstår rent blommig i jämförelse med Lovely, som näst intill blir en ambradoft bredvid den söta Narciso Rodriguez. Lite snabbt så skulle Lovely bli mitt första val om det stod mellan dessa två dofter, om nu inte en viss person i min närhet bar Lovely lite titt som tätt.

Lite lustigt är det allt att jag aldrig tycks få For Her att fungera. Lustigt eftersom jag gärna väljer en feminint doftande tingest framför en mer manlig dito, eftersom vita blommor ofta faller mig helt i smaken samt anser att mysk måste vara en gudagåva till mänskligheten. Samtliga är delar av For Her, men på mig framstår den hela tiden som alltför söt. Och för mig smärtande så. Jag ville verkligen älska doften, den helt otroligt vackra flaskan var definitivt en anledning. Andra tycks dock göra det och av vad jag kunnat utröna så verkar det vara en succé inte bara doftmässigt utan även försäljningsmässigt. På intet sätt är den dock en dålig doft, alla element smälter samman otroligt bra och har någon slags universellt tilltalande över sig. Tyvärr passar den mig helt enkelt inte.


(Bildkälla: strawberrynet.com)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh, synd. Det är alltid tråkigt då en parfym man vill gilla inte funkar på en själv.

Jag drömde om parfym inatt IGEN! Den här gången en butik i Ryssland där de sålde målade konstägg av trä och glas som låg i en skål, några av äggen var hylsor med parfym. Jag ville väldigt gärna ha en sådan hylsa, men parfymerna som fanns inuti passade inte mig, antingen var de för söta eller för blommiga. Tanten i affären försökte pracka på mig en massa slipade stenägg som jag inte alls var intresserad av, medan jag försökte fråga om parfymer på nån slags rysk-engelska.

Stay tuned for mer parfymdrömmar...

11:34 AM  
Blogger Martin said...

moa: Vad tusan, möjligen vrider jag mig i våndor med sömnlöshet som följd tänkandes på kommande inköp eller störs av något jag sprutade på mig precis innan läggdags, men nästan aldrig får jag drömma om dem!

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home