Friday, December 22, 2006

lutens-beställning gjord!

Så där, beställningen av parfympresent nummer två till mig själv (den första var Guerlain Mitsouko) har satts i rullning. Inne på Serge Lutens hemsida fann jag till min förskräckelse att Sverige inte finns listat som mottagarland. Jag var dock fräck nog att skicka min beställning ändå, då jag vet andra härifrån (hej Håkan!) som beställt via deras hemsida och fått varorna.

Chergui är den doft från dem jag byggt altare till här hemma, men lustigt nog blev det inte den som kom först. Målet med beställningen är Santal de Mysore. Den kommer tillsammans med Helmut Lang's Cuiron och Dorissima
Narziß att skapa den för mig perfekta sandelträgarderoben. Eller vänta, Lorenzo Villoresi's Sandalo saknas också. SEN är den komplett. Enda felet är att alla utom Cuiron saknas just nu. Petitesser.

Och inte minst detta (oooh aaah):
Chanel gör Les Exclusifs. Kan man misstänka att Christopher Sheldrake, han bakom så många Serge Lutens-dofter, nu har något med releasen att göra? Han har ju som bekant lånat ut sin förmåga som Director of Research & Development for fragrances till dem och ska rapportera till Chanels husnäsa Jacques Polge.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

när jag skulle beställa därifrån blev jag också lite nervös över att Sverige inte var listat, så jag ringde dem och precis som du skrev, skickar de till sverige. så ingen oro över försvunna parfympacket!

8:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mitsouko blir min nästa parfympresent till mig själv också, även om det känns lite apres nous le deluge att beställa den nu direkt efter L'Heure Bleue-auktionen. Paketet kom fram på min födelsedag, mycket härligt. Min mamma är oerhört såld på L'Heure Bleue här hemma, hon går runt och sniffar och är lite lipfärdig för att det luktar barndomsminnen och 50-tal och eleganta kvinnor i pudermoln. Jag får samma känsla, fastän jag inte levde på 50-talet. Det är en väldigt ålderdomlig elegant doft på något sätt, men obs, det här är eau de toiletten, den ska ju också vara mer pudrig än parfymen.

9:36 PM  
Blogger Martin said...

tove: å suveränt!

moa: Lustigt, för efter Jicky (EdP! Lycklig som lyckats hitta en till ett fint pris) så kommer L'Heure Bleue bli min nästa Guerlain. Den är himmelsk! När jag sist gick och luktade på L'HB basunerade föreståndaren ut för hela affären att jag lycktas pricka in hennes älsklingsdoft "Ska du lukta på MIN favorit! Han ska prova MIN favorit!" och berättade även att när hennes barn var små frågade de alltid om hon skulle på fest när hon hade den. Hennes starka kort när elegans var ett måste.

4:47 PM  
Blogger Solander said...

Ooh, Santal de Mysore, jag är svårt avundsjuk! Det är kanske den jag skulle beställa först därifrån också, om jag hade råd med någon. Den eller Chene eller Fumerie Turque eller Muscs Koublai Khan eller...

10:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

På tal om klassiska Guerlains; är det inte nästintill kriminellt att de bara säljs i eau de toilette här i Sverige? Det är ju allmänt (nåja) känt att de klassiska Guerlaindofterna gör sig sämst(!) i edt.

Grattis till ditt SL-inköp. Hoppas själv på tillökning från Paris inom kort.

/julia7

2:44 PM  
Blogger Martin said...

julia7: Well, jag har svårt att finna Guerlain över huvudtaget så när de väl dyker upp sniffar jag gärna oavsett EdT, EdP, PdT eller vad det nu kan vara. Men visst är det tråkigt. Misstänker att jag aldrig kommer få dofta på Mitsouko i den gamla blandningen och det grämer mig.

12:47 PM  
Blogger i said...

åh martin. jag måste investera mina pengar i en biljett till ditt parfymparadis. jag har inget val längre ;)

6:04 PM  

Post a Comment

<< Home